Zajęcia i pracownie Świetlicy Socjoterapeutycznej

Opublikowano 2016-06-03

Pracownia  komputerowa i do odrabiania lekcji

 

Udział w zajęciach komputerowych pozwala na zainteresowanie dzieci  środkami multimedialnymi pełniącymi znaczącą rolę w procesie dydaktyczno - wychowawczym.

Cele zajęć komputerowych:

  • Poznawanie zasad bezpiecznego użytkowania sprzętu,
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się komputerem i współpracującymi z nim urządzeniami,
  • Rozwijanie zainteresowań informatycznych,
  • Wskazywanie użyteczności komputera w nauce, pracy i zabawie,
  • Dostrzeganie niebezpieczeństw wynikających z komunikacji za pomocą komputera,
  • Rozwijanie aktywności i ciekawości,
  • Umacnianie wiary we własne siły, możliwości i umiejętności.

 

 

Pracownia kulinarna

 

Cele zajęć kulinarnych w Świetlicy :

  • Usprawnianie czynności samoobsługowych,
  • Wyrabianie umiejętności posługiwania się prostymi sprzętami i urządzeniami kuchennymi,
  • Nauka  bezpieczeństwa i higieny pracy podczas zajęć w kuchni,
  • Rozpoznawanie przedmiotów wykorzystywanych w kuchni i ich nazw,
  • Poznawanie nowych smaków,
  • Próby samodzielnego przygotowywania potraw,
  • Wyrabianie poczucia estetyki poprzez zewnętrzny obraz przygotowywanych potraw i ich estetyczne spożywanie,
  • Wyrabianie umiejętności właściwego gospodarowania produktami spożywczymi i ich przechowywania,
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.

 

Pracownia  plastyczna

 

Pracownia plastyczna oprócz wygodnych stołów do pracy wyposażona jest w duży telewizor i Xbox. Dzięki ciekawym płytom które posiadamy dzieci mogą doskonalić koordynację wzrokową ruchową, uczyć się nowych choreografii tanecznych, oaz doskonalić pracę w zespole. W pracowni tej odbywają się też zajęcia z majsterkowania oraz spotkana z ciekawymi ludźmi.

Cele zajęć plastycznych  to:

  • Głównym celem organizowanych zajęć jest wyzwalanie twórczości jednostek poprzez umiejętności wyrażania własnych emocji i uczuć w ekspresji plastycznej. Dzieciom czasami bardzo trudno jest mówić otwarcie o własnych odczuciach zwłaszcza, gdy bezpośrednio o nie pytamy.
  • Rozwijanie wśród dzieci zainteresowań plastycznych i umiejętności praktycznych
  • Kształtowanie wyobraźni dziecka i jego aktywności twórczej
  • Uwrażliwianie na piękno oraz kształtowanie nawyków estetycznych
  • Rozwijanie sprawności manualnej oraz kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Wyrabianie umiejętności wyrażania własnego "ja" w pracy twórczej
  • Rozwijanie dziecięcych talentów

 

Sala terapeutyczna

 

Zajęcia socjoterapeutyczne -mają charakter spotkań grupowych, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia. Blok zajęć socjoterapeutycznych w zależności od potrzeby grupy zwykle  obejmuje: wzajemne poznanie się , zajęcia integracyjne grupy, kształtuje pozytywne relacje, uczy przestrzegania norm i zasad grupowych oraz umożliwia samopoznanie i akceptację własnych mocnych i słabych stron oraz naukę szeregu umiejętności społecznych przydatnych w codziennym funkcjonowaniu.

Zajęcia mają na celu:

  • Dostarczanie dzieciom okazji do przeżycia pozytywnych doświadczeń społecznych korygujących obraz siebie, świata i innych
  • Budowanie pozytywnego obrazu siebie i zwiększenie poczucia własnej wartości,
  • Stwarzanie okazji do odreagowania napięć emocjonalnych,
  • Zdobycie umiejętności właściwego nazywania i wyrażania uczuć,
  • Zaspokojenie potrzeby bycia ważnym.

Sala terapeutyczna wyposażona jest w materiały ułatwiające prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych: tablica, drzewa uczuć, plansze tematyczne do zajęć profilaktycznych, poduchy relaksacyjne, hamak, karty dialogowe itp.

 

Mini siłownia

 

Mini siłownia wyposażona jest w dwa orbitreki, trzy rowerki, wiosła, bieżnię, trzy stepery, drabinki i materace.

Mini siłownia cieszy się dużym powodzeniem w miesiącach jesienno zimowych kiedy to ze względów pogodowych ograniczone jest korzystanie z siłowni podwórkowej  obecnej na naszym podwórku.

 

 

 Sala sportowa

 

Zajęcia sportowo – ruchowe opierają się przede wszystkim na zabawie i nauce zdrowej rywalizacji. Są alternatywą na rozładowanie nagromadzonych emocji w sposób konstruktywny. Sala sportowa wyposażona jest  w: stół do ping-ponga, materace, unihokej, kosze, bramki, piłki, tunele, pachołki itp. W Świetlicy do dyspozycji dzieci są również piłkarzyki i stół bilardowy.

Celem zajęć jest:

  • Podnoszenie sprawności fizycznej dzieci,
  • Uczenie zachowań prozdrowotnych,
  • Uczenie konstruktywnego rozładowywania napięć emocjonalnych,
  • Rozwijanie samoświadomości,
  • Wdrażanie do pokonywania własnych słabości,
  • Zapoznanie z regułami i zasadami gry „fair play”,
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.

 

 

Pracownia teatralno-muzyczna

 

Pracownia teatralno-muzyczna wyposażona jest w profesjonalne nagłośnienie, zestaw mikrofonów, projektor, ekran.

Aktywność ruchowa towarzyszy człowiekowi , począwszy od łona matki , aż do jego śmierci Stanowi ona najistotniejszy przejaw rozwoju jednostki, gdyż ma olbrzymie znaczenie dla rozwoju osobowości .

Dzieci  odczuwają olbrzymią potrzebę ruchu , która niezaspokojona może doprowadzić do zaburzeń w emocjonalnej sferze osobowości. Bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach w których mogą wyrażać siebie i swoje uczucia.

Cele zajęć teatralno-muzycznych:

  • Odkrywanie własnych możliwości twórczych dziecka
  • Rozwijanie dziecięcych talentów
  • Rozwijanie ekspresji, improwizacji słownej i ruchowej
  • Rozwijanie wyobraźni, mowy i myślenia poprzez kontakt dziecka z literaturą piękną i językiem literackim
  • Przezwyciężanie nieśmiałości poprzez występy przed szerszą publicznością
  • Wyrażanie przez dzieci w sposób werbalny i niewerbalny różnych stanów emocjonalnych w ruch , geście, mimice
  • Rozbudzanie wewnętrznej motywacji do działań twórczych
  • Stwarzanie atmosfery sprzyjającej radosnej zabawie i integracji grupy

Podziel się